Ömer YERLİKAYA
Nurdan Aladağ ve Beni Umutsuz Bırakma...
21.02.2024

Nurdan Aladağ ve Beni Umutsuz Bırakma…

Sevgili okurlar Serhad Artvin gazetemizin bugün ki konuğu; yazar Nurdan Aladağ. Alaçatı da doğdu. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünü okudu. Sivas, Eskişehir ve İzmir’de öğretmenlik yaptı. Evli ve iki kız annesidir. Yerel bir gazetede köşe yazarlığı yapıyor. Veysel Çolak yönetimindeki Karşıyaka Belediyesi Şiir atölyesinde aktif katılımcı olarak şiirle ve şairlerle ilgili araştırmalar yapıyor. Aslan Güliyev’in çevirisini yaptığı Yağmurun Rengi adlı öyküsü Azerbaycan’da Yazı adlı dergide yayımlandı. Dünyadaki her dil matematikle ilgilidir, konusu üzerine yaptığı araştırmalarıyla ilgili sunumunu Mersin’deki özel bir lisede yaptı. Söyleşi Yeniizmir gazetesinde yayımlandı.  Şiir öykü ve yazıları; Edebiyat Nöbeti, Deliler Teknesi, MaviADA, Yaşam Sanat, Gökkuşağı, Delikli Çınar, Meluşa, Acemi, Sarmal Çevrim, Şiiri Özlüyorum dergilerinde yayımlandı. Nif Sanat dergisi için söyleşiler gerçekleştirdi. Seçkin Zengin’in derleme çalışmalarında yazıları yayımlandı. Çantanın Gizemi, Kalbindeki Yaraya Bak adlı eserleri yayımlandı.

                Beni Umutsuz Bırakma KeKeMe yayınlarından Ocak 2024 yılında çıktı. Yirmi bir öykünün yer aldığı bir eser. Okudum, inceledim, notlar aldım ve sizler için yorumluyorum. 2020 yılında Çantanın Gizemini yorumlamıştım. Nurdan Aladağ hakkında eski notlarıma baktım ve şunu gördüm; Kuşkusuz yazar yeni çalışmalarında daha verimli eserler verecektir kanaatine sahibim, ifadesini kullanmışım.

Doğrusu hiç yanılmamışım, bu kanaatimi, “Beni Umutsuz Bırakma” isimli eserinde fazlasıyla gördüm. Nurdan Aladağ yeni öyküleriyle insanı büyülüyor. Öyküleri, konu bulmak için kendini zorlamayan sıradan şeyler, bir bakıma yaşamın içinde olan döngü bütünlüğü. Öyküleri bazen ben diliyle, bazen üçüncü tekil şahıs seslenişiyle kaleme alınmış. Öykülerinde sorgu odağı olarak birey öne çıkıyor; duygu, his, ruh hali, iç ses yansısı portresiyle birey zenginlik kazanırken, esasen onun üzerinden yaşadığımız sorunlara zengin imgelerle dokunuşu da gözden kaçmıyor.

Öykü formatı, öykü tekniği, kurgu, bakış açısı, dili kullanma becerisi, sesleniş ve uyum bütünlüğü, derinlik çok iyi. Üst kurgu çıkışları, her şeye dokunan bir efsanenin öyküye konu olması, yolda düşürülen bir dolmakaleme sesleniş, gözlem ve farklı içeriğiyle domino etkisi yaratıyor. Bunca kitap okudum ama Beni Umutsuz Bırakma isimli mini öykülerde birkaç da olsa öyle cümleler karşıma çıktı ki doğrusu şaşırdım. İfade zenginliği, ses uyumu, derinlik ve zarafetiyle ve Türkçeyi kullanma becerisiyle ve doğrusu bunca kitapta görmediğim o birkaç cümle beni inanılmaz mutlu etti. Kalemin gücü, üretkenlik, beceri, yetenek, donanım, doğuştan varoluşçuluk, adını ne koyarsanız koyun yazarlık işte böyle bir şey. Okuduklarımı bu gözle okuyor ve gözümden bir şey kaçırmamaya dikkat ediyorum. Nurdan Aladağ Hanımefendi, Banu İmer Hanımefendi gibi başarılı bir öykücü. Niçin Banu İmer? Yakın zamanda Tek Kişilik Aşk’ı yorumladığım için ilk aklıma gelen oldu.  

Kuşkusuz Nurdan Aladağ, öyküleriyle seçkin öykücü yerini alıyor. Dahası bir öykü nasıl yazılır, içeriği, tekniği, vurgu, sesleniş, giriş cümlelerinde ki yoğunluk, kurgu bütünlüğü, cümle kurulumları, sözcük üretimlerine varıncaya dek hemen her şeyiyle bu kez matematik değil ama bir edebiyat ustası gibi ders veriyor.

Serhad Artvin Gazetesi olarak yazar Nurdan Aladağ’a sonsuz başarı dileklerimizi iletirken, ailesi ve tüm sevdikleriyle birlikte sağlıklı mutlu yaşamlar diliyoruz.

                                                                                                                                                             Sevgiyle kalın.


Bu makale 594 kez okundu.

Yazarın Diğer Yazıları
Serhad Artvin Gazetesi © 2012 Tüm Hakları Saklıdır.
İnönü Caddesi. Karahan İşhanı No:16/A - ARTVİN -- Tel :0(466) 212 11 29 - Faks: 0(466) 212 38 84 - E-Posta: osengun{at}hotmail.com